Update april 2021: Langzaam van het slot!

Update.pngzaterdag 24 april 2021

Onderstaand bericht naar aanleiding van de persconferentie van dinsdag 20 april.

Beste Parkinson Café liefhebbers,

Dinsdag 20 april was er weer een persconferentie van het kabinet om ons te informeren over de huidige stand van zaken rondom het coronavirus.

Steeds meer mensen krijgen een vaccinatie tegen corona, waardoor snel minder mensen ziek zullen worden. De verwachting is dat het aantal nieuwe ziekenhuisopnames gaat afnemen. De samenleving stap voor stap openen is niet zonder risico’s. Maar het kabinet kijkt ook naar het maatschappelijke en economische belang. Daarom neemt het kabinet de eerste voorzichtige stap in het openingsplan op 28 april.

De tweede stap in het openingsplan staat op z’n vroegst op 11 mei gepland. Dan kan er bijvoorbeeld meer als het gaat om buitenlocaties. Ook kan er dan onder voorwaarden weer binnen en meer buiten gesport worden.

Op 3 mei horen we of deze tweede stap gezet kan worden en of we dan bijvoorbeeld de Parkinson Cafés voorzichtig kunnen opstarten als 'Park Café' op buitenlocaties of wellicht als 'Kleintje Café' in openbare ruimte?

Voor nu dan ook nog even het dringende advies om voorlopig geen fysieke Parkinson Café bijeenkomsten te houden in binnenruimtes.

In de tussentijd kunnen we elkaar in ieder geval digitaal ontmoeten bij het IAPRD congres op 1 mei a.s. (https://www.parkinson-vereniging.nl/k/n228/meeting2/details/173/(online)-world-congress-international-association-of-parkinsonism-and-related-disorders#.YH_7k-gzaM8)

of

Vanuit uw eigen stoel deelnemen aan de digitale PEPP cursus (Patiënt en Partner Educatie Programma voor mensen met Parkinson(ismen). Voor meer informatie klik hier

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
Parkinson Vereniging