Eerste Parkinsoncafé 2021

14 september 2021.jpg

Parkinsoncafé Groene Hart

woensdag 15 september 2021

Mantelzorgers, wat weten we ervan?

Dinsdagavond 14 september was er weer een bijeenkomst van het Parkinsoncafé Groene Hart in Reeuwijk. Het was even wennen om weer bij elkaar te zijn, maar het weerzien was warm ondanks de afstand van elkaar.

Daniëlle Schpper en Karla de Jong rspectievelijk van Mantelzorg Centraal in Gouda en Waddinxveen, hebben ons bijgepraat over een aantal belangrijke aspecten van mantelzorg. Naast de definitie en interessante cijfers (je bent als mantelzorgen niet alleen), hadden zij een aantal tips om overbelasting te herkennen  en natuurlijk tips om overbelasting te voorkomen.

JE STAAT ER NIET ALLEEN VOOR! Er is professionele ondersteuning, die de dames graag bieden. Ook kunnen zij verwijzen naar regelingen en instanties die kunnen helpen.

Wat bij een aantal aanwezigen nog onbekend was, is dat je je kunt registreren als matelzorger bij je eigen gemeente en bij de eventueel andere gemeente, waar degene waarvoor je zorgt, woont. Dan ontvang je de Nieuwsbrief Mantezorg Centraal en daarin staan leuke uitjes, interessante bijeenkomsten en een cursusaanbod voor mantelzorgers. Ook zij kennen lotgenotencontacten. Van de gemeente ontvang je vaak jaarlijks een leuke attentie.

Via info@parkinsoncafereeuwijk.nl is meer informatie beschikbaar

Het was fijn om elkaar weer te ontmoeten en we kijken uit naar de volgende bijeenkomsten, die al gepland zijn. Het zijn voorlopig allemaal avonden, omdat we nog in de grote zaal van De Spil zitten.

« Ga terug naar de homepage van Parkinson Café Reeuwijk

Logo Parkinson_CAFE_300

Dienstencentrum 'De Reehorst' (ingang Dienstencentrum)
Poelruit 12