A late quartet (20 februari 2018)

Film2.jpgdinsdag 20 februari 2018

Parkinson Café Zevenaar organiseerde een filmmiddag in de bioscoopzaal “bij Bert” van de OgTent in Duiven. Er waren in totaal 42 personen aanwezig.

Ariane van den Berg verwelkomde de bezoekers en gaf vervolgens het woord aan Peter Schampers, de explicateur van het filmhuis. Uitgebreid en enthousiast lichtte hij met luide stem toe hoe de film ontstaan is, de achtergronden van de hoofdrolspelers en vooral over de muziekin de film o.a. van de componist Beethoven. Stef Schaap van het filmhuis bediende de projector.

In de pauze kon men een drankje aan de bar halen, de benen strekken en met anderen in gesprek komen.

De tweede helft was de film was boeiender. Toen werd duidelijk dat de onderlinge conflicten van de vier leden van het strijkkwartet een waardig afscheidsconcert van de door Parkinson getroffen cellist in weg stonden. Uiteindelijk is het toch een redelijk happy end geworden.

Na de film werd nog collectief over de film gesproken en werden de beide medewerkers van het filmhuis bedankt met een fles wijn.Meerdere bezoekers zetten hun samenzijn voort in het Café bij de Buren in de OgTent onder genot van een drankje.

De film viel in de smaak, de andere opzet en een glaasje wijn ook! Leuk was de aanwezigheid van enkele ParkinSoos bezoekers die zich ook prima thuis voelden.

Veel dank aan onze filmcommissie Dolf De Loo en Hilda Hartholt voor de perfecte organisatie. Voor herhaling vatbaar!

« Ga terug naar de homepage van Parkinson Café Zevenaar