Stevinpremie van 2,5 miljoen euro voor parkinsonneuroloog Bas Bloem

17 juni 2022

Zes wetenschappers ontvangen dit jaar de hoogste onderscheidingen in de Nederlandse wetenschap: de Spinoza- en Stevinpremies. Thea Hilhorst, Klaas Landsman, Corné Pieterse en Ignas Snellen krijgen een Spinozapremie, de Stevinpremies gaan naar Bas Bloem en Tanja van der Lippe. Ze krijgen ieder 2,5 miljoen euro voor wetenschappelijk onderzoek.

Stevinpremie

Bas Bloem

Een Stevinpremie is bestemd voor onderzoek met een grote maatschappelijke impact. Bas Bloem is hoogleraar neurologische bewegingsstoornissen aan het Radboudumc. Bloem is wereldwijd de nummer één expert op het gebied van de ziekte van Parkinson. Hij ontwikkelde ParkinsonNet, een netwerk waarin patiënt en zorgverleners samenwerken. (Bron:NOS.nl)

Lees het volledige bericht op NOS.nl