Vacature werkgroep wetenschapsnieuws

19 februari 2020

Om via de website en sociale media sneller en meer onderzoeksnieuws onder de aandacht te krijgen bij leden is de Werkgroep Wetenschapsnieuws actief.

Vrijwilligers gezocht: Leden voor de Werkgroep Wetenschapsnieuws

vacature.jpg

Deze werkgroep vertaalt de laatste nieuwtjes op het gebied van onderzoek naar de ziekte van Parkinson en parkinsonismen in voor een breed lezerspubliek toegankelijke taal, zodat het nieuws kan worden verspreid onder de leden (en daarbuiten). De werkgroep werkt voornamelijk digitaal. De beleidsmedewerker van het bureau van de Parkinson Vereniging ondersteunt de werkgroep.

Wie we zoeken

Voor deze werkgroep worden mensen gezocht met een (biomedische) wetenschappelijke achtergrond, die (meest Engelstalige) wetenschappelijke publicaties kunnen lezen, samenvatten en vertalen in een lekensamenvatting in het Nederlands voor publicatie op de website van de Parkinson Vereniging.

Iets voor u?

Spreekt deze oproep u aan en:

• hebt u interesse in onderzoek op het gebied van parkinson(ismen);
  • hebt u een wetenschappelijke achtergrond;
  • kunt u biomedische wetenschappelijke literatuur lezen;
  • kunt u bondig en helder samenvatten;
  • beschikt u over voldoende computervaardigheden (internet, e-mail, Word)?

Maak uw interesse kenbaar via een e-mail aan Masja van het Hoofd, beleidsmedewerker van de Parkinson Vereniging, via onderzoek@parkinson-vereniging.nl. Voor vragen kunt u contact opnemen tijdens kantooruren via telefoonnummer 030-6561369 (ma, di en do) of via onderzoek@parkinson-vereniging.nl.

Labels: