Mies Rijksenprijs voor Irma Scheurink en Paulus Bakx

19 april 2023

Tijdens een zeer goed bezocht Wereld Parkinson Dag symposium op zaterdag 15 april werd het echtpaar Irma Scheurink en Paulus Bakx na een indrukwekkende openingsact enorm verrast. Ten overstaande van zeshonderd bezoekers kregen zij uit handen van directeur Nickie van der Wulp de Mies Rijksenprijs overhandigd.

Irma en Paulus

De Mies Rijksenprijs wordt overhandigd aan vrijwilligers die zich op uitzonderlijke wijze verdienstelijk (heeft) gemaakt voor de Parkinson Vereniging. Het is voor het eerst dat de prijs is toegekend aan een echtpaar.

Actief op verschillende manieren

Zowel Irma als Paulus zetten zich al geruime tijd in voor parkinson in brede zin van het woord. Dat doen zij als coördinator van Parkinson Café Delft, als stand- en spreekbeurthouder en patiëntonderzoeker. Daarnaast laten zij geen mogelijkheid onbenut om aandacht te vragen voor de ziekte van Parkinson.