Vrijwilligers gezocht: leden voor de werkgroep wetenschapsnieuws

27 februari 2024

De werkgroep wetenschapsnieuws schrijft artikelen over onderzoek naar de ziekte van Parkinson en parkinsonismen in toegankelijke taal. Deze werkgroep heeft ruimte voor nieuwe leden.

Meer over de werkgroep

Als bron gebruikt de werkgroep internationale wetenschappelijke publicaties. De Parkinson Vereniging publiceert de artikelen van de werkgroep op de verenigingswebsite en deelt deze berichten via de digitale nieuwsbrief en sociale media.

De werkgroep werkt voornamelijk digitaal. Eens paar maand is er een kort digitaal overleg om het onderzoeksnieuws van die maand door te nemen. De werkgroepleden schrijven artikelen en reageren op elkaars artikelen. De beleidsmedewerker van het bureau van de Parkinson Vereniging ondersteunt de werkgroep.

Wie zoeken we?

We zoeken mensen:

• met een (biomedische) wetenschappelijke achtergrond,
  • die Engelstalige wetenschappelijke publicaties kunnen lezen,
  • en hier een samenvatting van kunnen schrijven.

Iets voor u?

Spreekt deze oproep u aan en:

• heeft u interesse in onderzoek op het gebied van parkinson(ismen);
  • heeft u een wetenschappelijke achtergrond;
  • kunt u (biomedische) wetenschappelijke literatuur lezen;
  • kunt u bondig en helder samenvatten;
  • beschikt u over voldoende computervaardigheden (internet, e-mail, Word, Teams)?

Maak uw interesse kenbaar via een e-mail aan Masja van het Hoofd, beleidsmedewerker van de Parkinson Vereniging via onderzoek@parkinson-vereniging.nl. Voor vragen kunt u contact met haar opnemen tijdens kantooruren via telefoonnummer 030-6561369 (ma, di en do) of via onderzoek@parkinson-vereniging.nl.

Labels: