Berichten over Mantelzorg: basis

1. Ondersteuning in de laatste levensfase door vrijwilligers

Als u te horen krijgt dat het einde nabij is, breekt een intensieve periode aan, voor u en uw naasten. Het verzorgen van een geliefde in die periode is zwaar, ook al is er hulp van thuiszorg en familie. Extra ondersteuning kan dan erg welkom zijn. De opgeleide VPTZ-vrijwilligers bieden die hulp. Aan u, maar ook aan de mantelzorgers.

Toon volledig bericht

2. Samen Beter Thuis: instructievideo's en adviezen over verzorgen en verplaatsen

Hoe doe je dat? Zorgen voor je naaste of voor jezelf? Samen Beter Thuis ondersteunt mantelzorg en zelfzorg met instructievideo's en adviezen
    over verzorgen en verplaatsen.

Toon volledig bericht

3. Mantelzorgtest: Krijg inzicht, praktische tips en hulp bij de zorg voor uw naaste

Als mantelzorger hebt u vele petten op. U bent bijvoorbeeld kok, chauffeur en verzorger. Deze taken geven veel voldoening, maar zijn soms ook zwaar.

4. Respijtzorg

Respijtzorg biedt mantelzorgers de mogelijkheid hun zorgtaken tijdelijk aan een ander over te dragen. Zodat hij of zij even tijd voor zichzelf heeft. Daardoor kunnen zij de zorg beter volhouden. Waarom respijtzorg? Welke vormen zijn er? En is er financiering mogelijk? (Bron: Mantelzorg.nl)