Berichten over Muziek en zingen: nieuws

1. Parkinson Meezingcafé in Arnhem 2024

In samenwerking met enthousiaste muzikanten en vrijwilligers is er een Parkinson Meezing café georganiseerd.

2. Parkinson koor Vibrato viert dinsdag 7 mei a.s. haar eerste lustrum

Al enkele jaren wordt iedere derde dinsdag van een maand in ’t Trefpunt een Parkinson Café gehouden. Het Parkinson Café is een plek waar parkinson(isme)patiënten, hun naasten en overige belangstellenden elkaar in ontspannen sfeer kunnen ontmoeten, ervaringen uitwisselen, en wordt er informatie verstrekt over de ziekte van Parkinson en/of parkinson(ismen).

3. Zingen doet swingen op 12 juni 2024

Op woensdagmiddag 12 juni 2024 kunt u vrijblijvend kennismaken met zingen voor mensen met parkinson en mantelzorgers in Leeuwarden. Aanmelden is niet nodig.

4. Mr. P Singers en Seniorenorkest de Vriendenkring

'Zo lang mogelijk muziek blijven maken in een gezellige en ontspannen sfeer'. Dat is het doel van het seniorenorkest 'De Vriendenkring' uit Oosterhuizen. Jochem zocht het orkest op en sprak met de verschillende muzikanten, waaronder de 90-jarige Dick Meijer die nog iedere week geniet van het spelen op zijn bas. Bekijk de uitzending van Omroep Gelderland over dit orkest.

5. Parkinson behandelkoor in Purmerend

Bij ISTO Purmerend bieden ze vanuit de samenwerking logopedie en neurologische muziektherapie een Parkinson-behandelkoor aan als vervolg op de individuele logopedische behandeling PLVT.

6. Radio Geluk brengt parkinsonkoor naar Zeeland

Afgelopen maandag kwamen mensen met de ziekte van Parkinson voor het eerst samen bij de muziekschool in Goes. 'We zijn begonnen met een nieuw Parkinsonkoor', vertelt Connie Alblas, projectcoördinator van Radio Geluk. 'Op andere plaatsen in Nederland bestaat al zo'n koor, maar voor Zeeland is het nog een nieuw begrip.'

7. Parkinsonkoor in Friesland

Logopedisten Nynke Algera en Riemke Plantenga zijn bezig in Friesland het eerste koor op te zetten voor mensen met parkinson en hun naasten. Zingen doet je (stem) weer swingen! Mail voor meer informatie en om aan te melden naar info@parkinsonbeweging.nl.