Terugblik van 10 maart 2020

dinsdag 12 mei 2020 09:34

10 jaar Parkinson Café Almere

Op 10 maart hadden we in ons Parkinson Café een heel gezellige en boeiende middag. We konden toen nog niet weten dat enkele dagen later alles op slot ging en er dus geen bijeenkomsten meer mogelijk waren.

Maar de maart bijeenkomst begon met een prima lunch, samengesteld door een groepje vrijwilligers van het buurthuis. Na de lunch bleven we in het gezellige vierkant zitten en vertelde ons lid Frank Schopman ons over boeken en publikaties over de ziekte van Parkinson. Frsnk heeft zich al maanden verdiept in boeken over dit onderwerp. Hij heeft heel wat boeken bij de bibliotheek besteld en daarnaast ook publicaties vsn de Parkinson Vereniging bestudeerd, in totaal meer dan 30! Van ieder boek heeft hij een korte samenvatting gemaakt met een kopie van de voorkant. Iedere aanwezige krijgt een exemplaar met de samenvattingen, zodat we er onze aantekeningen bij kunnen zetten. Op deze manier kunnen we thuis  allemaal nog eens rustig bekijken en bepalen welk boek we willen bestellen om zelf te lezen. Frank is ervarings-deskundige, omdat hij zelf de ziekte van Parkinson heeft en daardoor geen les meer kan geven. Heel fijn dat Frank zoveel moeite heeft gedaan om dit onderwerp zo helder bij ons te brengen.

« Ga terug naar de homepage van Parkinson Café Almere

Logo Parkinson_CAFE_RGB

Het Filmwijkcentrum
Walt Disneyplantsoen 76-78
1325 SX Almere Stad

U kunt gratis parkeren voor de Vomar, vlakbij het Filmwijkcentrum.