Zingen met Parkinson

Dirigent.jpgdonderdag 22 november 2018 14:00

Zingen is goed voor u: na een korte presentatie door Emiel Hoefnagel werden de aanwezige bezoekers aan het zingen gezet. Met enthousiaste begeleiding van Emiel werden diverse bekende liedjes gezongen.

De bijeenkomst van 22 november 2018 stond in het teken van zingen. Emiel Hoefnagel is logopedist en zangpedagoog. Daarnaast is hij een enthousiaste koordirigent met de volle overtuiging dat zingen een positieve bijdrage levert aan mensen met de ziekte van Parkinson. Een tastbaar resultaat daarvan is het koor "Mr P's Singers". Hij heeft voor zijn werk als eerste het Parkinsonlintje 2018 ontvangen.

Na een korte presentatie werden de bezoekers aan het werkt gezet. Als eerste een aantal ademhalingsoefeningen, zeg maar de warming up van het koor. Daarna werden een aantal liedjes gezongen onder begeleiding - Emiel schrikt er niet voor terug om twee-stemmig liedjes te zingen. Na een korte pauze werden nog enkele verzoeknummers gezongen. Al met al een geslaagde bijeenkomst zelfs (of juist?) voor mensen die normaal niet zingen.

Na afloop was er nog gelegenheid voor een gezellig samenzijn onder het genot van een consumptie. Tevens werden de winnende nummers van de lotterij getrokken.

Aanvullende informatie

« Ga terug naar de homepage van Parkinson Café Noordoost-Brabant / Meierijstad