Blog: De laatste blog

10 mei 2022 door Wilna Capelle

De neuroloog zei tien jaar geleden tegen Hans: “Meneer Gerretsen u heeft Parkinson, maar daar gaat u niet dood aan.”

Voordat wij (Karin, Hans en ik) in het water van het zwembad zouden gaan, kreeg Hans een flauwte. Hij viel achterover plat op zijn rug en had een enorm gat in zijn hoofd. In het ziekenhuis is hij gehecht. Omdat het beter is voor een Parkinsonpatiënt om thuis verpleegd te worden, is hij naar huis vervoerd.

De eerste twee dagen leek het goed te gaan, maar daarna werd hij zwakker en zwakker. Op 29 april is hij overleden en op 4 mei hebben we een afscheidsdienst voor hem gehouden.

Mijn taak als mantelzorger zit erop. Ik mis hem enorm.

Enige weken geleden zei Hans (zomaar uit het niets): “Jij redt het wel.”

Ik ga dat doen.

Wilna Capelle

Mei 2022

Bekijk hier alle blogs van Wilna

1. Marianne van den Broek Marianne van den Broek Schreef op 23 juni 2022

Gecondoleerd en veel sterkte

2. Frank Schijven Frank Schijven Schreef op 7 juni 2023

Ik wil je even laten weten dat ik al je blogs heb gelezen. Ze zijn kort maar krachtig en vooral eerlijk. Sorry dat je man uiteindelijk is overleden. Sterkte nog daarmee. Hopelijk heb je het een plekje kunnen geven.
    Ik ben zelf recentelijk gediagnosticeerd met Parkinson(isme), heb de klachten al veel langer, en ik weet hoe zwaar dit ook voor mijn partner is, als mantelzorger.
    Bedankt voor het delen van je ervaringen.
    Grt, Frank