Berichten over Gesprekshulp: basis

1. Keuzekaart extra behandeling bij parkinson

De keuzekaart extra behandeling beschrijft de mogelijkheden voor extra behandeling voor wanneer medicatie niet meer voldoende werkt.

2. Keuzekaart extra medicijnen bij parkinson

De keuzekaart extra medicijnen geeft informatie over de medicijnen die iemand met de ziekte van Parkinson er bij kan nemen wanneer de medicijnen die iemand kreeg na de diagnose parkinson, niet meer genoeg helpen.

3. Keuzekaart medicijnen bij beginnende ziekte van Parkinson

De keuzekaart medicijnen bij beginnende ziekte van Parkinson beschrijft de medicijnen die gebruikt worden bij beginnende parkinson.

4. Drie keuzekaarten voor behandelmogelijkheden bij parkinson

Er zijn drie keuzekaarten beschikbaar voor de ziekte van Parkinson. De keuzekaarten gaan over drie fasen van de ziekte.

5. Keuzehulp: Verken uw wensen voor zorg en behandeling

Deze digitale keuzehulp helpt u met het nadenken over wensen voor zorg en behandeling, en het bespreken en vastleggen daarvan. U kunt hiermee beginnen als u nog gezond bent, maar ook wanneer u ouder wordt, of ziek wordt. Deze keuzehulp bestaat uit drie stappen. Neem de tijd voor deze keuzehulp. De gegevens die u invult worden niet opgeslagen. U kunt wel aan het eind van de keuzehulp uw ingevulde gegevens downloaden en printen.

6. Parkinson in beeld

In het boekje 'Parkinson in beeld' vindt u kaarten die u kunt invullen. Vul gedurende een week, iedere dag een kaart in. Een voorbeeld is los bijgesloten. Neem dit boekje mee naar uw volgende bezoek aan het ziekenhuis.

7. Parkinson Monitor

De Parkinson Monitor is in samenwerking met UCB Pharma B.V. ontwikkeld om (problemen bij) het dagelijks functioneren in kaart te brengen. U kunt binnen acht categorieën aangeven waar u last van heeft en hoeveel last u hiervan heeft. Het doel van de Monitor is om een algemeen beeld te schetsen van welke klachten u het meest last heeft en waar dus het accent van de behandeling moet liggen. De Monitor is niet bedoeld om (de ernst van) alle klachten in kaart te brengen.

8. Gesprekshulp voor de late fase bij atypisch parkinsonisme

De Gesprekshulp voor de late fase bij atypisch parkinsonisme is samengesteld door gemandateerde werkgroepleden van het RadboudUMC, LUMC, VUmc, Meander Medisch Centrum, ParkinsonNet en Parkinson Vereniging.

9. Gesprekshulp voor de late fase van de ziekte van Parkinson

Praten over de late fase van de ziekte van Parkinson of het levenseinde is niet makkelijk. Zowel mensen met parkinson, hun naasten als zorgverleners vinden het vaak een moeilijk onderwerp. Maar het is wel heel belangrijk, om daarmee de juiste zorg te bieden en krijgen die past bij de wensen en behoeften.