Parkinsoncafé Assen donderdag 13 april

PC foto.PNGdinsdag 18 april 2023 16:37

Iris van der Lijn neuropsycholoog, werkzaam bij Visio en betrokken bij onderzoek “de ziekte van Parkinson en visuele verandering” was onze gastspreekster. De zaal was goed gevuld met 39 bezoekers. Iris gaf een presentatie over verandering in het zien bij de ziekte van Parkinson.

90 % van de onderzochte Parkinson cliënten hebben problemen met het zien. Vaak zijn er ook meerdere problemen, zoals dubbelzien, vermindering van contrast of vervaging van zicht bij lichtinval.
Met haar heldere uitleg werd duidelijk hoe dit tot stand kwam, maar ook gaf ze tips hoe hier mee om te gaan. De bezoekers van het café hadden ruim gelegenheid tot het stellen van vragen, hier werd goed gebruik van gemaakt.

Er was ook een afvaardiging van de Parkinson Vereniging aanwezig, directeur Nicky van der Wulp, voorzitter Jan Lantink en bestuurslid Henk Blaauw. De visie en kernwaarden van de vereniging werden voorgelegd en bezoekers werden uitgenodigd om mee te denken waar de Parkinson Vereniging zich de komende 4 jaar op zou moeten richten. Er kwamen veel reacties en hopelijk kan de Parkinson Vereniging dit in hun meerjarenplan opnemen. We kijken terug op een zinvolle en interactieve middag!

« Ga terug naar de homepage van Parkinson Café Assen

Logo Parkinson_CAFE_RGB