29-11-2022 Informatieavond Dijklander Ziekenhuis

Briefhoofd Dijklander Informatieavond.pngdinsdag 29 november 2022 00:00

De informatieavond, georganiseerd door het Dijklander Ziekenhuis in samenwerking met het Parkinson Café Hoorn was als vanouds druk bezocht.

In de presentatie van neuroloog P. Nederveen van het Dijklander Ziekenhuis stond centraal dat Parkinson vele en verscheidene vormen kent. Daarom ook is veel onderzoek noodzakelijk om de symptomen zo vroeg mogelijk te herkennen en daarop de juiste diagnoses te stellen en tenslotte ook om adequate behandelingen te ontwikkelen. In zijn voordracht ging dokter Nederveen met name in op de studie "Parkinson op Maat",

Lucas Brühl, Oefentherapeut Mensendieck, benadrukte het grote belang van bewegen bij Parkinson patiënten. In zijn presentatie verwijst hij onder andere naar een YouTube filmpje waarin wordt aangegeven waartoe een gebrek aan beweging allemaal kan leiden.

Van beide sprekers zijn de presentatiematerialen als bijlage bij dit verslag gevoegd. Klik op de gewenste presentatie.

Dank aan allen die aan de voorbereiding en uitvoering van deze Informatieavond hebben bijgedragen!

Tip: veel materialen zijn opvraagbaar via het internet. Kijk naast onze eigen website ook eens naar www.parkinsonnet.nl of www.parkinson-vereniging.nl.

2022-11-29 Brühl - Het belang van bewegen.pdf2,6 MBapplication/pdfdownload
2022-11-29 Nederveen - Vele gezichten van Parkinson.pdf1,5 MBapplication/pdfdownload

Logo Parkinson_CAFE_300

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Bob Mica
Tel: 0229-234338