Gift van de Groene Sluis Lelystad

zaterdag 06 april 2024

De winst van De Groene Sluis gaat naar goede doelen in en rond Lelystad. Dat is een belangrijke bestaansreden van Stichting Kringloopwinkel De Groene Sluis.

In de afgelopen 11 jaren heeft Stichting Kringloopwinkel De Groene Sluis ruim € 575.000,- uitgedeeld aan 143 verschillende lokale goede doelen.

Kringloopwinkel De Groene Sluis heeft vrijdag 5 april 2024 31 goede doelen in Lelystad beloond met een geldbedrag. In totaal is er 65.000 euro uitgedeeld.

Nieuw concept
De Groene Sluis heeft dit jaar ook deels voor een andere opzet gekozen om geld uit te keren aan goede doelen. Bezoekers van de winkel mogen meebepalen welk doel ontvangt.

In de winkel staan 4 glazen potten, voor elk goed doel een pot. Bij besteding van minimaal 10 euro ontvangt de klant een puzzelstukje die hij kan deponeren in de pot van het doel van voorkeur. Er is in totaal € 4000,- te verdelen over deze vier goede doelen.

Directeur Wim Cruiming vertelt waarom ze dit doen: "De gedachte hierachter is: Lelystedelingen brengen hun gebruikte goederen naar ons om te verkopen, wij geven de winst die wordt gemaakt terug aan de stad. Dat is ook een vorm van kringloop."

Ook dit jaar werd ons Parkinson Café Lelystad verblijd met een gift van € 1.237,00 ten behoeve van ons jaarlijks uitje gepland op 7 mei a.s. We zijn natuurlijk erg blij dat dit gerealiseerd kan worden.

Donatie Groene Sluis 2024.Donatie Groene Sluis 2024

« Ga terug naar de homepage van Parkinson Café Lelystad