Succesvolle afsluiting van het jaar 2016 voor Parkinson Café Purmerend (Waterland)

Afsluiting 2016.jpgdinsdag 08 mei 2018

Al sinds 2012 organiseert het Parkinson Café Purmerend (Waterland) eenmaal per maand een bijeenkomst voor Parkinson-patiënten. Het activiteitenteam zet zich ieder jaar weer in om interessante onderwerpen te bedenken en daar slagen ze goed in gezien het aantal belangstellenden.

2016 was weer een succesvol jaar met een aantal bezoekers dat lag tussen de 50 en 88 per bijeenkomst. Het bezoekersaantal was vrij stabiel, maar onderwerpen met de meeste interesse waren:

Mijn denken stottert meer dan mijn benen, Parkinson en Parkinsonisme, ervaringen met DBS, Apotheker over medicijngebruik, op stap met de Umotion. De vrijwillig(st)ers staan iedere bijeenkomst klaar met koffie en thee met een koekje en er is altijd een tafel met informatie over Parkinson. Parkinson-patiënten en hun partners/verzorgers, leren elkaar steeds beter kennen en dat schept nieuwe banden.

Tegelijkertijd is het al weer tijd om te denken aan het programma voor 2017. Een bezoek aan de “Beursvloer” in oktober, leverde voor het nieuwe jaar een aantal interessante contacten op. Twee contacten worden al in uitvoering gebracht. Zo wil de Rabobank Purmerend zich inzetten voor ondersteuning in praktisch en financieel opzicht en stelt de Zorgcirkel een tweede ruimte gratis ter beschikking.

De Beursvloer is een activiteit die jaarlijks op diverse plaatsen in Nederland wordt georganiseerd, waarbij het bedrijfsleven en vrijwilligersorganisaties elkaar ontmoeten door speeddating. Voor 2017 staan een paar extra activiteiten op het programma. Zo wil het activiteitenteam de tweede ruimte gebruiken voor bewegingsactiviteiten als yoga en dansen. Maar ook staat een optreden van de cabaretgroep TOM op het programma met als onderwerp de zorg. En verder een boottocht voor vrijwilligers.

« Ga terug naar Parkinson Café Purmerend

Logo Parkinson_CAFE_300