Geheugenproblemen en dementie

Geheugenproblemen.jpgdinsdag 08 mei 2018

De laatste bijeenkomst van het Parkinson Café voor de zomervakantie op 13 juni j.l., had als thema geheugenproblemen en dementie bij Parkinson. Een belangrijk onderwerp dat helder uiteengezet werd door een casemanager dementie uit de regio Purmerend.

Bij die gelegenheid nam de coördinator van Parkinson Café Purmerend (Waterland) - Gerrit Sterel - afscheid van de bezoekers van ‘zijn’ Café.

Na zo’n vier zeer productieve jaren werd het voor hem tijd om het stokje over te dragen aan een nieuwe coördinator : Jasmina Apostolovic, logopedist / linguïst en ParkinsonNet geschoold, die de taak van Gerrit overneemt en samen met coördinator Theo van Beusekom en het team van vrijwilligers de organisatie van het Parkinson Café op zich zal nemen.

Bezoekers van het Café toonden hun dank voor de geweldige inzet en het vele werk van Gerrit met een korte toespraak en een prachtig gedicht. Een representant van ParkinsonNet Purmerend bood een cadeau aan en dankte Gerrit namens alle ParkinsonNettherapeuten voor het gegeven dat hij het Parkinson Café tot grote bloei heeft gebracht. (Voormalig) coördinatoren spraken Gerrit lovend toe en tot slot mocht ikzelf als provinciaal coördinator Noord-Holland Gerrit bedanken voor het werk dat hij met zoveel bevlogenheid, deskundigheid en inzet heeft verricht, niet alleen voor het Parkinson Café, maar ook ten behoeve van andere Parkinson Café’s, waarbij te denken valt aan zijn Draaiboek voor Parkinson Café’s dat als een van de tools op de website van de Parkinson Vereniging staat. En bijvoorbeeld ook aan zijn bereidheid om in een andere provincie coördinatoren te scholen, waar het ging om het werken vanuit Excel.

Overladen met cadeaus en verlegen door de vele mooie woorden dankte Gerrit zijn publiek.

« Ga terug naar Parkinson Café Purmerend

Logo Parkinson_CAFE_300