Verslag Parkinsoncafé Rotterdam/ Spijkenisse 20 december 2023

dinsdag 16 januari 2024 11:32

Op 20 december werd het jaar 2023 door het Parkinsoncafé Rotterdam e.o. afgesloten met een High Tea. Er waren een 35-tal aanwezigen.

Parkinsonverpleegkundige Mv. J. v.d. Linden verwelkomt eenieder. Ze geeft een overzicht van de onderwerpen in het café van het afgelopen jaar en een vooruitblik naar 2024.

Er wordt een korte enquète uitgedeeld aan de aanwezigen met vragen over het programma en suggesties voor 2024.

In de voor de gelegenheid gezellig ingerichte ruimte De Boterbloem van het Medisch Centrum Spijkenisse, wordt genoten van een heerlijke High Tea.

Tussendoor geeft eerst Kees de Bot, oud hoogleraar, een toelichting over zijn boek “Ik beef, dus ik leef”. Op een ontwapenende wijze vertelt hij over zijn Parkinsonverschijnselen en hoe hij daar mee omgaat, en heeft een ontspannen gesprek met de aanwezigen over voor ieder herkenbare Parkinson verschijnselen.

Na weer een High Tea rondje houdt Rob Hoogervorst van de Tafeltennis vereniging De Beer uit Rozenburg een uitnodigend praatje over tafeltennis voor mensen met Parkinson. Ze werken bij de club met aangepaste tennistafels. De trainingen zijn elke vrijdag van 18.00 tot 20.00 uur en starten 26 januari. Zaterdag 20/01/24 is er Open dag van 10.00 tot 13.00 uur. Locatie: Bramenpad 1 Rozenburg. Mensen met Parkinson zijn welkom!

Na nog even genieten van de High Tea wordt de bijeenkomst afgerond met een gezellige “Kerst samenzang” spontaan begeleid door Mary en Elianne van het Medisch Centrum.

Het was een mooie afsluiting van 2023!

« Ga terug naar Parkinson Café Rotterdam

Logo Parkinson_CAFE_300