Wat doet de Parkinson Vereniging voor u?

logo_Parkinson Vereniging.pngdinsdag 24 januari 2017

Miriam Leenders, activiteiten coördinator van de Parkinson Vereniging, heeft ons wegwijs gemaakt in de Parkinson Vereniging, een vereniging voor en door leden.

Daarna maakte Miriam gebruik van internet om te laten zien hoe je het Persoonlijk Parkinsondossier kunt gebruiken.

Zie https://www.parkinson-vereniging.nl/wat-doen-wij/p...

Een stapje dichterbij zelfmanagement of zelf de regie houden of pakken over je ziekte. De Parkinson Vereniging heeft een aantal instrumenten (tools) ontwikkeld om zelfmanagement van parkinsonpatiënten te bevorderen. Op dit moment zijn er drie tools beschikbaar: de Parkinson Monitor, Parkinson in Beeld (Medicijn Effect Registratiekaart) en een programma dat op basis van persoonlijke gegevens informatie op maat aanbiedt (fasegerichte voorlichting).

Bij elkaar vormen deze tools het Persoonlijk Parkinson Dossier (PPD) dat gratis en exclusief voor leden van de Parkinson Vereniging is.

Met behulp van een PowerPoint presentatie heeft Ariane van den Berg het Parkinson Café Team Zevenaar voorgesteld als plaatselijke afdeling van de Vereniging zodat duidelijk is wie achter de schermen actief zijn. Als voorproefje heeft zij ook laten zien wat op de website van Parkinson Café Zevenaar komt te staan, die binnenkort gelanceerd wordt.

Met z’n allen hebben we onze pianist Nico Kruiniger toegezongen om hem te feliciteren met zijn 90steverjaardag! Hij begeleidde ons daarbij zelf op de piano!

« Ga terug naar de homepage van Parkinson Café Zevenaar

Logo Parkinson_CAFE_300