Parkinson en werken

Bent u de baas over uw eigen leven? Of laat u de ziekte van Parkinson álles bepalen? Met werk bijvoorbeeld. Er komt heel wat op u af als u wilt blijven werken met parkinson. Zijn er misschien aanpassingen nodig? Hoe gaat u om met uw energie? Hoe lang kunt u nog blijven werken? En wat doet u als het echt niet meer gaat? De Parkinson Vereniging helpt u met deze en andere vragen. Met als doel maximale regie over uw dagelijkse leven. Want uw leven is van u. Niet van parkinson.

Om dit doel te bereiken ondersteunen we mensen met parkinson, parkinsonisme en naasten om met belangrijke levensuitdagingen om te gaan. We faciliteren ontmoetingen en activiteiten, zijn een spreekbuis naar de zorg en maatschappij en bieden veel informatie over relevante onderwerpen zoals werken, sporten, voeding, behandelingen, onderzoek en nog veel meer.

Parkinson en werk

Zo lang mogelijk blijven werken is een belangrijke uitdaging. Onderzoek toont aan dat mensen met een chronische ziekte zich langer beter voelen als ze aan het werk blijven. Werk houdt u scherp en geeft voldoening. U bent tenslotte ergens nodig en doet mee in de maatschappij. Het is dus gezond om te blijven werken! Zo lang het u nog voldoende energie geeft tenminste.

Lees meer over parkinson en werk

Word ook lid van de Parkinson Vereniging en ontdek de vele voordelen van een vereniging die speciaal voor mensen zoals u is opgericht.

De leden maken de vereniging

De Parkinson Vereniging droomt van een wereld zonder parkinson(ismen). Tot het zover is helpt de vereniging de kwaliteit van leven verbeteren voor mensen met parkinson, een parkinsonisme en hun naasten. Dat doen we samen, met al onze leden. Zij zijn essentieel in al onze activiteiten. Alles wat we verbeteren, doen we namelijk op basis van ervaringsdeskundigheid. We bundelen elke dag onze krachten en ervaringen, zodat u zich zo gezond mogelijk blijft voelen en actief kunt meedoen in uw eigen sociale en maatschappelijke leven. We hebben daarbij ook veel aandacht voor familieden, partners, naasten en mantelzorgers.

Waarom lid worden van de Parkinson Vereniging?

Hoe meer leden de vereniging telt, hoe sterker we samen staan. Lidmaatschap is mogelijk voor iedereen. Ook als u bijvoorbeeld een werkgever bent die iemand met parkinson in dienst heeft. Als lid van de vereniging maakt u gebruik van vele voordelen, zoals bijvoorbeeld:

• Kennis en informatie: Toegang tot veel kennis en informatie over diverse thema’s: actueel, onafhankelijk en betrouwbaar
  • Parkinson Café: u krijgt uitnodigingen voor het Parkinson Café bij u in de buurt
  • Online community: Toegang tot onze online community waar u openbaar en privé uw ervaringen, tips, klachten en gedachten kunt uitwisselen
  • Parkinson Academie: Korting op cursussen en workshops van de Parkinson Academie en bijeenkomsten voor u en uw naasten

Ik wil lid worden

Meer mensen

Frank

Parkinson-_Garage - kopie - JPEG.jpg

De voortschrijdende verslechtering die zo kenmerkend is voor parkinson was bij Frank al merkbaar vanaf zijn 18e jaar. Achteraf gezien natuurlijk, want op dat moment dacht hij daar niet zo over na.

Irma

Parkinson-Sport - kopie - JPEG.jpg

Ze heeft parkinson, maar om nou te zeggen dat Irma zielig in een hoekje zit. Integendeel. Irma (65 jaar) is drukker dan ooit. Mede door de diagnose parkinson die zij 10 jaar geleden kreeg, voelde zij zich geroepen om veel activiteiten rond de Parkinson Vereniging op te pakken.

Jan en Denise

Parkinson-Wandelen - kopie - JPEG.jpg

Een eigenschap die Jan en Denise hebben en gebruiken op hun reis met parkinson, is een positieve mindset. Dit helpt hen in het maken van keuzes, zodat ze zo veel mogelijk kunnen doen wat ze willen doen.

Gerdy

Parkinson-Oma - kopie - JEPG.jpg

Niet gehinderd door haar verminderde mobiliteit en spraak haalt Gerdy alles uit het leven. Ik heb geen parkinson maar ik doe het erbij. Dat is altijd het motto van Gerdy geweest, vertelt haar man.