Intimiteit en seksualiteit (18 mei 2017)

intimiteit.jpegdonderdag 18 mei 2017 08:54

Intimiteit en seksualiteit is een onderwerp waar niet iedereen even makkelijk over kan praten. Dat geldt niet alleen voor mensen met de ziekte van Parkinson. Het geldt ook voor mensen die gezond zijn.

Van sommige medicijnen voor Parkinson patienten is bekend dat deze bijwerkingen kunnen hebben op (dwangmatig) gokken, koopgedrag maar ook de zin in sex, etc. De ziekte van Parkinson kan effect hebben op uw beleving van intimiteit en sexualiteit.

De inleiding van Ingrid van Kempen was heel open en vrij. De reactie uit het publiek was positief (maar terughoudend). Er over lezen is toch heel anders als er over horen praten, zeker door iemand die goed bekend is met het onderwerp. Dit probleem krijgt weinig of geen aandacht van andere hulpverleners zoals huisartsen, neurologen en parkinsonconsulenten. Toch is het belangrijk om erover te praten - met uw partner of met hulpverleners.

Er is een folder getiteld 'Parkinson en Seksualiteit' die u kunt terugvinden op deze pagina van de website van de Parkinson Vereniging (samen met andere folders van de vereniging).

« Ga terug naar de homepage van Parkinson Café Noordoost-Brabant / Meierijstad

Logo Parkinson_CAFE_300