Vakantie met Parkinson (30 oktober 2018)

vakantie.jpgmaandag 12 november 2018

Hanneke Frouws, maatschappelijk werker van Liemerije heeft voor ons de mogelijkheden van vakantie op een rij gezet. Daarbij kun je denken aan aangepaste vakanties met of zonder zorg.

De reisorganisaties zijn te vinden op www.deblauwegids.nl. De Blauwe Gids is een uitgave van de NBAV, de Nederlandse Branchevereniging Aangepaste Vakanties. Alle organisaties in de Blauwe Gids hebben het NBAV-keurmerk. Dat betekent dat ze voldoen aan de kwaliteitseisen van de Nederlandse Branchevereniging Aangepaste Vakanties (NBAV). Dit is de enige organisatie in Nederland die waakt over de kwaliteit van reizen of accommodaties voor mensen met een functiebeperking.

Respijtzorg

Als de mantelzorger een zorgpauze nodig heeft kun je gebruik maken van “respijtzorg” Dan logeert de zorgvrager tijdelijk in een logeerhuis. Hiervoor is eventueel vergoeding mogelijk, zie de PowerPoint presentatie van Hanneke

Na de pauze interviewde Hanneke het echtpaar Tonnie en Matthieu, vaste bezoekers van ons Parkinson Café. Zij hebben altijd veel gereisd en trekken er ook met de rolstoel van Tonnie veel op uit. Zij vertelden smakelijk over hun ervaringen.

Het was een geanimeerde interactieve middag. ’t Klaver zat vol. Ervaringen en handige tips over organisaties en reisbestemmingen werden uitgewisseld. Deze staan ook op Hannekes presentatie die op te vragen is via parkinsoncafe@liemerije.nl.

« Ga terug naar de homepage van Parkinson Café Zevenaar

Logo Parkinson_CAFE_300