Meer weten over communicatie

Meer over communicatie

Het is belangrijk dat mensen in de omgeving van het Parkinson Café op de hoogte zijn van het bestaan en van de activiteiten van het café. Er zijn verschillende manieren mogelijk om hier aandacht op te vestigen. Wij helpen u hiermee graag op weg.

Affiches

De affiches kunnen door het Parkinson Café team opgehangen worden in diverse centra, praktijken en locaties. Denk daarbij ook aan locaties als bibliotheek, wachtkamers, toko’s en multiculturele centra, plekken waar ook (oudere)migranten kunnen worden bereikt.

Download een voorbeeld affiche

Uitnodigingen voor de opening

Hier vindt u een concept voor de openingsbrief. Vermeld in de uitnodigingsbrief duidelijk de datum, plaats/locatie, precieze tijdstip en het (halfjaar-) programma. Werk eventueel met een aanmeldingssysteem (per e-mail), zodat u ongeveer weet hoeveel bezoekers u bij de eerste bijeenkomst kunt verwachten. Dit vereenvoudigt de voorbereiding.

Download de openingsbrief

Versturen uitnodiging

De coördinator levert de uitnodiging uiterlijk 5 weken voorafgaand aan de opening digitaal aan bij het verenigingsbureau. Zij verstuurt de uitnodiging per e-mail naar de leden in de desbetreffende regio.

Download voorbeeld halfjaarprogramma

Niet-leden van de vereniging

Het PC-team wordt geadviseerd tijdens de opening de bezoekers duidelijk te wijzen op het belang en de voordelen van een lidmaatschap van de Parkinson Vereniging. Daarvoor kan de flyer ‘Samen staan we sterker!’ worden aangevraagd bij het verenigingsbureau, waarin een aanmeldingskaart zit opgenomen.

Vraag verenigingsfolder aan

AVG voorwaardenbeleid

Van de mensen die het Parkinson Café bezoeken en die nog géén lid van de Parkinson Vereniging zijn, kan het PC-team volgens het AVG voorwaardenbeleid van de Parkinson Vereniging de e-mailadressen verzamelen. Dit gebeurt door deze bezoekers het daarvoor bestemde toestemmingsformulier te laten invullen.

Download AVG-voorwaardenbeleid

Download AVG toestemmingsformulier

Parkinson Café beleid

De personen die toestemming hebben gegeven opgenomen te willen worden op de verzendlijst van het Parkinson Café, dienen akkoord te gaan met het Parkinson Café privacybeleid. Alleen op deze manier kan het Parkinson Café team de bezoekers die niet lid zijn desgewenst ook op de hoogte houden van de activiteiten van het Parkinson Café.

Naamsbekendheid

Bekendheid geven aan het Parkinson Café kan op verschillende manieren:

• Stel de regionale pers (regionale nieuwsbladen, streekkranten, huis-aan-huisbladen, kabelkrant, regionale radio- of televisiezenders) in een vroeg stadium op de hoogte van uw activiteiten. Vraag bij alle media na wat de deadlines zijn. Nodig bij de opening de regionale pers uit, want als er eenmaal contacten zijn met de media zullen zij bij nieuwe activiteiten de berichten ook eerder oppakken en gratis plaatsen. Lever het persbericht het liefst aan met foto.
  • Hang posters/affiches op in de regio, bijv. bij de huisarts, apotheek, het gezondheids-centrum, wachtruimte van ParkinsonNet therapeuten of de afdeling neurologie in uw ziekenhuis, bibliotheek, verpleeg-en verzorgingshuis, supermarkt, moskee enzovoort.
  • Niet iedereen is direct bij de opening al op de hoogte van het bestaan van het Parkinson Café. De bekendheid van het Parkinson Café zal langzaam groeien door mond-tot-mond reclame. Houd daarom contacten met potentiële verwijzers en zorg dat uw bezoekers tevreden zijn.

Huisstijl

Recent heeft de Parkinson Vereniging een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Bij dit proces zijn ook de leden van de vereniging en de vrijwilligers van de Parkinson Vereniging betrokken. De huisstijl geldt ook voor de Parkinson Cafés, die hierin een eigen logo hebben gekregen. U leest meer over de kleuren, logo's en lettertypegebruik in het huisstijlhandboek.

Bekijk hier het huisstijlhandboek

In de persmap van de Parkinson Vereniging staan tips en trucs om u op weg te helpen met het verkrijgen van gratis publiciteit in uw regio.

Bekijk hier de persmap van de Parkinson Vereniging