Plannen bijeenkomsten

Plannen van bijeenkomsten

In het algemeen worden bijeenkomsten gepland op een vaste dag in de maand of per twee maanden. Voor een bijeenkomst kunt u bijvoorbeeld een spreker uitnodigen, inspiratie hiervoor is te vinden bij andere cafés, in Parkinson Magazine, de digitale Nieuwsflits, PC-Nieuwsflits, de website en de onderwerpenlijst. De activiteitencoördinator kan u hierbij ook helpen.

Locatie

Zoek voor de bijeenkomsten bij voorkeur een laagdrempelige locatie, zoals sportcentra, buurt-/dienstencentra of een zaaltje in een café of restaurant. Een locatie in bijvoorbeeld een een verpleeg- of verzorgingshuis kan potentiële bezoekers afschrikken. Soms hebben locaties een gereduceerd tarief voor verenigingen of goede doelen.

Zorgvuldige overweging

Als een Parkinson Café benaderd wordt door onderzoekers of een commercieel bedrijf om bijvoorbeeld een productpresentatie te doen of flyers neer te leggen, maakt het Parkinson Café team vóór toezegging een zorgvuldige afweging.

Meer weten over het plannen van bijeenkomsten