Communicatie

Een Parkinson Café draagt de naam van de vestigingsplaats eventueel aangevuld met regionaam en in communicatie gebruikt een Parkinson Café het logo van de Parkinson Vereniging volgens het huisstijlhandboek. Het Parkinson Café levert de uitnodigingen voor de opening van het Parkinson Café 5 a 6 weken van tevoren digitaal aan bij het verenigingsbureau. Het bureau verstuurt deze naar de leden van de Parkinson Vereniging in de regio van het Parkinson Café.

De opening

De opening van het Parkinson Café is een speciale gebeurtenis. Het is belangrijk om regionaal zoveel mogelijk bekendheid te geven aan het bestaan van het Parkinson Café. Bij de opening komt vanuit de Parkinson Vereniging een afvaardiging, daarnaast zorgt de Parkinson Vereniging (indien mogelijk) voor de verenigingsstand, een roll-up banner en een informatiepakket voor de leestafel.

Programma

Twee maal per jaar levert de coördinator een halfjaarprogramma aan. Het bureau van de Parkinson Vereniging stuurt dit digitaal naar de leden. De coördinator levert nieuwsbrieven, programma’s en uitnodigingen voor bijeenkomsten aan. Het bureau van de Parkinson Vereniging verstuurt deze naar de leden in de regio, uiterlijk één week na ontvangst.

Affiches

De coördinator kan (van bijvoorbeeld het halfjaarprogramma) 50 glossy affiches op A4 formaat laten afdrukken door het kantoor om regionaal geïnteresseerden te attenderen op de activiteiten van het café.

Meer weten over communicatiezaken