Oproepen

Onderzoekers zoeken regelmatig naar proefpersonen voor hun onderzoek. U kunt zich hiervoor aanmelden wanneer u een bijdrage wilt leveren. Op deze pagina vindt u de actuele oproepen. Onderzoekers die proefpersonen zoeken voor hun studie kunnen dit melden bij de Parkinson Vereniging.

Aanmelden als proefpersoon

Lees voordat u zich opgeeft voor medisch-wetenschappelijk onderzoek de brochure ´Medisch-wetenschappelijk onderzoek' van de Rijksoverheid. Op de website van de Rijksoverheid is ook een gesproken versie van de brochure te beluisteren.

Download deze brochure

Hersenonderzoek.png

Hersenonderzoek.nl

Bij Hersenonderzoek.nl vindt u een overzicht van wetenschappelijke onderzoeksprojecten over de hersenen waaraan u kunt deelnemen: onderzoek naar de ziekte van Parkinson, alsook onderzoek naar andere hersenziekten en -aandoeningen zoals Alzheimer, Multiple Sclerose (MS), depressie en niet aangeboren hersenletsel. Iedereen van 18 jaar en ouder kan zich inschrijven bij Hersenonderzoek.nl.
Zowel mensen mét als zonder diagnose.

Ga naar hersenonderzoek.nl

ParkinsonNext.png

ParkinsonNEXT.nl

Bij ParkinsonNEXT vindt u een overzicht van onderzoeks- en innovatieprojecten specifiek gericht op parkinson en parkinsonisme, die op zoek zijn naar deelnemers. U kunt zich inschrijven bij ParkinsonNEXT wanneer u de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme heeft of wanneer u mantelzorger bent van iemand met parkinson(isme).

Ga naar ParkinsonNEXT.nl

Een oproep voor proefpersonen plaatsen

Bent u als onderzoeker of student op zoek naar deelnemers voor uw onderzoek? Dan kunt u dit melden bij de Parkinson Vereniging.

Meer informatie over het plaatsen van een oproep

Actuele oproepen voor onderzoek