Parkinson en werk

Werk vormt vaak ongemerkt de basis van je leven. Het biedt niet alleen maar inkomen, maar ook structuur, voldoening, zinbeleving en niet te vergeten, sociale contacten. Parkinson kan invloed hebben op de werksituatie.

Over parkinson en werk

Helpdesk parkinson en werk

Bent u lid van de Parkinson Vereniging en heeft een vraag met betrekking tot parkinson en uw werksituatie? Stel deze dan aan de helpdesk 'Parkinson en Werk'. U kunt u vraag mailen o.v.v. 'helpdesk Parkinson en Werk'.

Stuur een vraag naar de helpdesk

Het Nationale Zorgnummer

Het Nationale Zorgnummer is de gezamenlijke hulp- én meldlijn van Ieder(in), MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheid en Patiëntenfederatie Nederland. Het is de koepelorganisaties van patiënten-, cliënten- en familieorganisaties in heel Nederland. Samen met partnerorganisaties wordt mensen die zorg en ondersteuning nodig hebben een stem én een steun in de rug geboden. Op deze website staat veel nuttige informatie over werken en inkomen.

Ga naar de website van het Nationale Zorgnummer

Disclaimer werkgroep 'Parkinson en werk'

Deze informatie is voor de Parkinson Vereniging samengesteld door een groepje werkenden met parkinson. De werkgroep hoopt hiermee een bijdrage te leveren in de zoektocht naar mogelijkheden en oplossingen voor werkenden die geconfronteerd worden met de diagnose parkinson. Het doel is een overzicht en inleiding te geven over wat werkenden met parkinson kunnen verwachten. De werkgroep geeft tips en verwijzingen.

Het informatiedossier 'Parkinson en werk' is geen uitputtend of juridisch sluitend stuk. Voor de precieze inhoud van de genoemde wetten, regelingen en verplichtingen verwijst de werkgroep dan ook altijd naar de websites en adviseurs van de overheid en de verzekeraars. Neem nooit een besluit over de toekomst alleen op basis van deze informatie.

De werkgroep 'Parkinson en werk' bestaat uit een een groep ervaringsdeskundigen. We hopen met dit dossier een bijdrage te leveren in de zoektocht naar mogelijkheden en oplossingen voor werkenden die geconfronteerd worden met de diagnose parkinson(isme).
Werkgroep Parkinson en Werk