Zorgverzekering

Themadossier

Verzekering - kopie.jpg

Een zorgverzekering is een verzekering die de kosten dekt voor zorg en medicatie. Wanneer u zorg nodig heeft, in welke vorm dan ook, kun je de kosten vaak (deels) verhalen op je zorgverzekeraar. Voor sommige aanvullende behandelingen is een aanvullende verzekering nodig.

Vergoeding contributie en mantelzorgondersteuning 2023

PatiëntenFederatie Nederland

De Patiëntenfederatie Nederland heeft voor 2023 een handig overzicht samengesteld waarin u kunt zien welke zorgverzekeraar de contributie van de Parkinson Vereniging vergoedt.

Bekijk en-of download het overzicht voor 2023

De Parkinson Vereniging is lid van Patiëntenfederatie Nederland.

Bekijk het overzicht van mantelzorgondersteuning binnen de aanvullende verzekering

Vergoeding fysiotherapie

Parkinson staat op de lijst van chronische aandoeningen die uit de basisverzekering worden vergoed. Daarom hoeft u in het geval van parkinson geen aanvullende verzekering af te sluiten voor fysiotherapie. Moet u naar de fysiotherapeut vanwege parkinson? Dan krijgt u dat vanaf de 21ste behandeling fysiotherapie uit de basisverzekering vergoed. Voor de eerste 20 fysiotherapiebehandelingen kunt u een aanvullende verzekering afsluiten.

Het kan wel zijn dat de verzekeraar de aanvullende voorwaarde stelt dat de fysiotherapeut moet zijn aangesloten bij ParkinsonNet. Uw fysiotherapeut dient dus aangesloten te zijn bij ParkinsonNet.

Eigen risico bij uitgestelde ziekenhuiszorg

De NZa heeft sinds enkele jaren een informatiekaart die schematisch uitleg geeft over verreking van eigen risico bij uitgestelde ziekenhuiszorg.

Bekijk hier dit overzicht