Zorgverzekering

Tegen het kiezen van een zorgverzekering zien veel mensen op. Er is heel veel keuze en de vraag is dan: wat past bij mij? Met onze test weet u snel genoeg of het slim is een nieuwe zorgverzekering te kiezen.
Patiëntenfederatie Nederland

Vergoeding contributie door de zorgverzekeraar

De Patiëntenfederatie Nederland heeft voor het komend jaar een handig overzicht samengesteld waarin u kunt zien welke zorgverzekeraar de contributie van de Parkinson Vereniging vergoedt.

Bekijk en-of download het overzicht voor 2019

1. Heeft u de juiste zorgverzekering?

Mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme hebben vaak behoefte aan specifieke zorg. Deze zorg wordt niet of niet volledig vergoed vanuit de basisverzekering. Voor deze zorg kan men zich aanvullend verzekeren. Hierbij kan het onder andere gaan om fysiotherapie (gedekt vanaf de 21ste behandeling uit de basisverzekering), logopedie, ergotherapie, psychologische zorg of complementaire behandelingen zoals acupunctuur.
    Het aanbod aan verschillende verzekeraars en aanvullende pakketten (polissen) is zeer divers en het is vaak lastig om te bepalen welke polis het beste aansluit op de specifieke zorgbehoeftes van mensen.

Toon volledig bericht