Verslag van de bijeenkomst van 2 maart 2024

Quizmaster Marcel.jpg

Over het geheugen en een PubQuiz

Op zaterdag 2 maart jl. vond er in Buurt- en wijkvereniging Jasmijn weer een Parkinson Café Den Haag plaats.

Cokkie van Santen hield een interessante presentatie over het geheugen in het algemeen en het geheugen in relatie tot de ziekte van Parkinson.
Hierbij kwamen ook de boeken van Ad Nouws ter sprake.

Een van de deelnemers aan het café, Jaap van der Zanden, heeft van het boek Mentale kwetsbaarheid door Parkinson (geschreven door Ad Nouws) een verhelderende samenvatting geschreven.

PubQuiz
Quizmaster Marcel Daas stelde de vragen aan de hand van een PowerPoint presentatie.
Er waren vier categorieën: Geografie, Sport, Muziek, Reken en taal. Er waren vijf vragen per categorie.

De winnaar van de PubQuiz was mevr. Roeleveld, samen met haar zoon.
Een gedeelde tweede plaats was er voor Jaap van der Zanden en Hans de Rijke.

Bike voor Parkinson
Vervolgens was het woord aan Ank en Koos Blokland.
De vorige bijeenkomst vertelden zij enthousiast over de BikevoorParkinson waaraan zij in 2023 hebben deelgenomen. Koos 'De Man met een Missie' gaat er ook dit jaar weer voor: op zijn loopfiets De Cauber af en weer op!
BikevoorParkinson is het jaarlijkse unieke fietsevenement waar mensen met Parkinson(isme), naasten, zorgverleners en iedereen die deze mensen een warm hart toedraagt samenkomen. Met als doel samen een gezellige dag fietsen in de heuvels van Zuid-Limburg en geld ophalen voor
een mooi parkinsonproject. Dit jaar gaat alweer de 10e editie van start. En dat moet gevierd. De organisatie is druk bezig om dit jubileumjaar extra uit te pakken.

Zaterdag 7 september gaat deze 10e editie van start.

Als je team Novasterren van Koos en Ank wil steunen, volg dan deze link en doneer: Novasterren

Al met al was het een geslaagde middag, met een goed verhaal van Cokkie over het geheugen en een spannende en leuke PubQuiz. Er waren in totaal 25 personen aanwezig.

Dank weer aan Geert en Ineke van Buurt- en wijkvereniging Jasmijn!

DE VOLGENDE BIJEENKOMST VINDT PLAATS OP ZATERDAG 6 APRIL

Fysio- en hapnotherapeut Nicolien van der Gaag komt wat vertellen over hapnotherapie.

« Ga terug naar de homepage van Parkinson Café Den Haag

Logo Parkinson_CAFE_300