Berichten over Actie van derde

1. Dansen met parkinson bij DansPark

Danslessen voor mensen met parkinson in de regio's Amsterdam, Amstelveen, Den Haag, Leiden, Oegstgeest & Utrecht.

2. Benefiet golfwedstrijd met bekende Nederlanders

23 oktober organiseert Prise d’eau samen met Parkinson2Beat een benefiet golfwedstrijd. Drie bekende Nederlanders zullen mee golfen. Misschien wel met u? Het betreft Ernst Daniel Smid, Marco Bakker en Willeke van Ammelrooy. De opbrengst wordt volledig geschonken aan de Parkinson Vereniging voor fundamenteel onderzoek.

3. Mooie sponsoropbrengst alternatieve vierdaagse

Onze sponsorlopers konden door de coronamaatregelen dan wel geen Nijmeegse Vierdaagse lopen, maar wandelen doen ze!

Toon volledig bericht

4. Kom in beweging als sponsorloper voor de Parkinson Vereniging!

Ongetwijfeld heeft u gehoord van de ziekte van Parkinson of kent u iemand met deze progressieve hersenaandoening? Veel mensen denken bij parkinson aan trillende ledematen. Dat klopt maar ten dele. Geheugenproblemen, stijve spieren en ook spraak- en slikproblemen zijn symptomen waarmee patiënten dagelijks worden geconfronteerd. Er is nog veel onduidelijkheid over parkinson en er bestaat helaas nog geen genezing voor!

Toon volledig bericht

5. Meedoen aan de Olympische Spelen voor mensen met parkinson?

Heeft u altijd al Olympisch kampioen willen zijn? Parkinson2Beat organiseert samen met de parkinson verenigingen in Tsjechië, Slowakije, Polen en Oostenrijk de Parkinsoniada.

6. Parkinson2Beat: jaarprogramma 2021

Parkinson2Beat organiseert verschillende (sportieve) activiteiten waarmee fondsen worden geworven voor de Parkinson Vereniging. De opbrengst is bestemd voor fundamenteel onderzoek.

7. Vincent Knoop loopt marathon voor de Parkinson Vereniging

Parkinson. Voor velen maar een woord, maar voor sommigen hun dagbesteding. Voor velen heel ver weg, voor mij wat dichterbij. Misschien kent u wel iemand met deze ziekte. Het zijn de trillende armen of benen, maar dat is nog lang niet alles. Stijve spieren, spraak- en slikproblemen en bovendien geheugenproblemen zijn tevens symptomen waar patiënten mee worden geconfronteerd.

8. #StapStap voor de Parkinson

Op 16 juni, vaderdag, ga ik samen met mijn man 21km lopen tijdens de Marathon Amersfoort. Hiermee willen wij zoveel mogelijk geld inzamelen voor de Parkinson Vereniging. Deze vereniging ligt ons nauw aan het hart. Wil je ons steunen? Graag! Alle beetjes helpen. Lees ons persoonlijke verhaal op onze actiepagina. Hier kan je ook online doneren.

9. De Beerze Tocht in Middelbeers voor de Parkinson Vereniging

De Vrienden van de Pedaleur organiseren voor het 7e jaar een goede doelentocht. Dit doen zij voor één van de leden die lijdt aan een parkinsonisme. Het doel is zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de Parkinson Vereniging voor onderzoek doet naar deze ziekte.

10. Voorzitter van de Parkinson Vereniging loopt Nijmeegse Vierdaagse

Jan Lantink: "Dit wordt mijn tweede Vierdaaagse; de eerste keer was 'zwart' omdat ik graag met mijn dochter samen wilde lopen die uit 't buitenland over was. Zij was ingeloot, ik niet. De 'straf' kwam in de vorm van blaren. Voorbereidend wandelen moet dat nu gaan voorkomen."