Verslag Parkinson Café Eindhoven Bijeenkomst februari 2019

Het Parkinson Café ging o.a. over de beleidsaanpak van 2019.

Er waren vier studenten van de Fontys Hogeschool aanwezig die een onderzoek doen naar de aspecten van Parkinson en die graag gesprekken willen hebben met patiënten.

Con Holzscherer heette de gasten welkom en startte met een korte presentatie over het beleidsplan en over het jaarprogramma van 2019. Verder werden de historie en de doelstellingen van ons Parkinson café toegelicht dat sinds januari 2017 bestaat. De organisatie van het Parkinson café, de samenwerking met Vitalis werd toegelicht en het vrijwilligers team werd voorgesteld.  Er werd aandacht besteed aan de thema’s voor presentaties en lezingen in de komende tijd. Voor mantelzorgers is er een Mantelzorgsteunpunt in Eindhoven.

Vervolgens was het woord aan Wim Leenen, die bewegingstherapeut is geweest bij de Geestelijke Gezondheidszorg Eindhoven. Hij gaat samen met zijn vrouw, die Parkinson patiënte is, een badmintonclub opzetten voor Parkinson patiënten.  Zij mogen gebruik maken van een sporthal op de Grote Beek op zondagmorgen van 10:30 tot 12:00 uur van september tot mei. Zij beginnen op 3 maart a.s. Dit sporten brengt geen kosten met zich mee en is ook voor mantelzorgers. Men dient eigen zaalsportschoenen mee te brengen en het adres is Grote Beekstraat 22 (P11).

Vervolgens werd er een uitgebreide demonstratie gehouden door Freek Dix over de Wolk onder het motto: opstaan en weer doorgaan. De Wolk is een heupairbag die zorgt voor een zachte landing als men valt en zo een gebroken heup helpt voorkomen. www.wolkairbag.com Voor het Parkinson café is er een aanbieding voor de aanschaf van de Wolk met een code. Zo bespaart met €45,-

Na de pauze konden de gasten een kruiswoordpuzzel oplossen die gemaakt is door Con Holzscherer.

Logo Parkinson_CAFE_300

Ds. Th. Fliednerstraat 5