Verslag Parkinson Café Eindhoven Bijeenkomst december 2018

Er was een speciaal Kerstprogramma om met elkaar het einde van het jaar te vieren. De bijeenkomst was dit keer in het Centrum voor de Kunsten in Eindhoven (CKE).

De gasten worden verwelkomd met een drankje en een hapje in de foyer, muzikaal opgeluisterd door pianist Joep Kuijper.

Daarna heet Con Holzscherer de gasten welkom in de concertzaal.

Frank Rademakers, Hoofd Kunst en Educatie van het CKE houdt een openingswoord voor de feestelijke middag. De organisatie van de middag staat onder leiding van Marieke Wilde, Docent Dans CKE. Zij doet de inleiding voor het concert.

Het eerste optreden wordt verzorgd door het Vissersvrouwenkoor De Walnoten uit Nuenen, o.l.v. Yvonne Bouvrie. Het koor bestaat uit een enthousiaste groep vrouwen die met een lach en een traan het leven van de mannen op zee bezingen en het leven van de vrouwen die zorgdragen voor het gezin.

Hierna is het pauze met koffie en thee en lekkere versnaperingen in de foyer.

Na de pauze treedt het ensemble Obimdi op o.l.v. Sherida Obimdi-Pinas. Zij brengen zang met een gospel-achtige insteek. Het is een zorgvuldig gekozen liedjes programma en gedichten die passen in de tijd van het jaar. De zang wordt verzorgd door Sherida Obimdi-Pinas, Naomi Gollin tevens gitaar, Gjelwin Lynch, Nysee Roos en La-Jpe Lynch. De pianobegeleiding werd gedaan door Precious Obimdi. Gedichten werden voorgedragen door Shevani Koning.

Het was een feestelijke middag en een mooie afsluiting van het Parkinson café 2018.

Logo Parkinson_CAFE_300

Ds. Th. Fliednerstraat 5