Vragenlijst over patiëntveiligheid in de zorg

4 april 2024

De Patiëntenfederatie wil graag weten wat de ervaringen van mensen zijn die in de afgelopen 2 jaar in een ziekenhuis of kliniek zijn geweest voor onderzoek, behandeling en/of een (controle)afspraak. Hebben zij zich voldoende veilig gevoeld? En hoe was het contact met de zorgverlener(s)? Is er wel eens iets misgegaan, en hoe is dat opgelost?

Patiëntenfederatie Nederland

Als patiënt moet je erop kunnen vertrouwen dat de zorg veilig is. Bent u of is uw naaste in de afgelopen 2 jaar in een ziekenhuis of kliniek geweest voor onderzoek, behandeling en/of een (controle)afspraak? Dan nodigen wij u van harte uit voor het invullen van de vragenlijst 'Patiëntveiligheid 2024'.

Waarover gaat de vragenlijst?

Via deze vragenlijst willen we onderzoeken of u of uw naaste zich (altijd) voldoende veilig voelt in ziekenhuizen en klinieken. We willen graag weten hoe het contact was tussen u of uw naaste en de zorgverlener(s) en tussen de zorgverleners onderling. En is er wel eens iets (bijna) misgegaan? Dan zijn we ook benieuwd naar hoe dit werd opgelost.

Lees het bericht en vul de vragenlijst in op de website van Patiëntenfederatie Nederland