Gezocht: patiëntonderzoekers

12 december 2023

De werkgroep patiëntonderzoekers zoekt nieuwe leden. De patiëntonderzoekers van de Parkinson Vereniging vertegenwoordigen het patiëntenperspectief in parkinson(isme)-onderzoek.

Update 15 januari 2024: We hebben voldoende aanmeldingen.

De patiëntonderzoekers helpen onderzoekers in verschillende stadia van onderzoek. Zowel in de voorbereidingsfase (bijvoorbeeld meedenken over relevante uitkomstmaten en de haalbaarheid van een protocol voor proefpersonen), als tijdens de uitvoering van het project en erna, bij de evaluatie en verspreiding van de resultaten (bijvoorbeeld meedenken over publiekssamenvattingen van het project), brengen zij hun ervaringsdeskundigheid in.

Wat verwachten we van patiëntonderzoekers?

• Je hebt de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme of je bent naaste van iemand met de ziekte;
  • Je wilt als belangenbehartiger van een grote groep patiënten optreden en daarbij het individuele belang overstijgen;
  • Je hebt interesse in de onderzoeken die er worden gedaan voor parkinson(isme);
  • Je denkt en praat graag mee in een onderzoeksteam, om het gehele onderzoekstraject voor mensen met parkinson(isme) die daar als proefpersoon aan deelnemen, zo goed mogelijk te laten verlopen;
  • Je hebt digitale vaardigheden;
  • Beheersing van de Engelse taal heeft de voorkeur;
  • Je vindt het leuk om in een team van patiëntonderzoekers je ervaringen te delen en elkaar te ondersteunen. Hiervoor hebben we ongeveer 10 keer per jaar een overleg: 8 keer digitaal en 2 keer op locatie.

Wat bieden wij de kandidaten?

• Je wordt vrijwilliger van de Parkinson vereniging;
  • Je maakt deel uit van een hecht team van vrijwilligers;
  • Je bent als eerste op de hoogte van nieuwe onderzoeksprojecten;
  • Je krijgt passende begeleiding en volgt aanbevolen cursussen.

Interesse?

Je hoeft geen wetenschappelijke achtergrond te hebben. Inzet en enthousiasme zijn belangrijker! Herken je jezelf hierin, toon dan je interesse door een motivatiebrief (met CV) te sturen naar Masja van het Hoofd, beleidsmedewerker, via onderzoek@parkinson-vereniging.nl. Ook voor meer informatie over deze vacature kun je bij haar terecht.

Meer informatie over de werkgroep patiëntonderzoekers