Informatie en producten bestellen | parkinson-vereniging.nl

Informatie en producten bestellen

Producten bestellen

U kunt bij de Parkinson Vereniging diverse producten bestellen. Klik hier om naar het bestelformulier te gaan.

Multidisciplinaire richtlijn (patiëntenversie)

Parkinson-Product-13.jpgEen werkgroep, bestaande uit vertegenwoordigers van verschillende beroepsgroepen waaronder verpleeghuisartsen, (neuro)verpleegkundigen, fysiotherapeuten, (ziekenhuis)apothekers, huisartsen, psychologen, diëtisten, ergotherapeuten, klinisch geriaters, logopedisten, maatschappelijk werkers, neurochirurgen, neurologen, psychiaters, radiologen, revalidatieartsen en seksuologen, heeft, samen met de Parkinson Vereniging, een multidisciplinaire richtlijn "ziekte van Parkinson" ontwikkeld. In deze richtlijn staan aanbevelingen en hulpmiddelen voor diagnostiek en behandeling van patiënten met de ziekte van Parkinson.

De volledige tekst van de richtlijn is hier te vinden (voor professionals). De patiëntenversie is bij de Parkinson Vereniging te bestellen.

€ 9,40 incl. verzendkosten.

Parkinson-Product-16.jpgDVD 'Patiënt worden kan altijd nog'

In 2006 heeft de Parkinson Vereniging voorlichtings-DVD over de ziekte van Parkinson of eigenlijk over mensen met deze ziekte laten maken. Een achttal patiënten zijn hiervoor geïnterviewd, jonge mensen met beginnende Parkinson en ouderen met al gevorderde Parkinson.

Uit de interviews is gebleken dat alle patiënten een zeer positieve kijk op het leven hebben ondanks hun functiebeperking. Men heeft nu de tijd om hobby's uit te bouwen, nieuwe hobby's te creëren, sommigen werken nog in deeltijd, kortom men zit niet bij de pakken neer.

Deze DVD is een absolute aanrader voor diegenen bij wie de diagnose Parkinson recent gesteld is hoewel de "gevorderden" er misschien die dingen uithalen die kunnen bijdragen aan een goede kwaliteit van leven.

Klik hier om de patiëntverhalen te zien.

DVD Bewegingsoefeningen

Met of zonder metronoom te bestellen

Parkinson-Product-15.jpg Parkinson-Product-9.jpg

Oefeningen en bewegingsadviezen voor mensen met de ziekte van Parkinson.

Deze DVD is gemaakt door de sectie Fysiotherapie van het VU Medisch Centrum en Forward Motion Media in opdracht van de Parkinson Vereniging.

Heeft u vragen of klachten over deze DVD? Dan kunt u bellen of mailen met de heer E. van Wegen Tel. 020-4440461 of e.vanwegen@vumc.nl

DVD + metronoom € 37.- incl. verzendkosten
DVD € 13.- incl. verzendkosten